maanantai 7. tammikuuta 2013

Liikuntapäiväkirja kannustaa ja motivoi



Olen pitänyt liikuntapäiväkirjaa jo neljä vuotta ja pidän liikuntamäärien seurannasta.  Aloitin vuonna 2009 HeiaHeia -sovelluksella ja silloin kuuluin golfseuramme harjoitteluryhmään, jossa jokaisella oli HH käytössä. Meillä oli oma HeiaHeia -yhteisömme, ja pystyimme seuraamaan ja kannustamaan toisiamme.HeiaHeia on käyttäjilleen ilmainen virtuaalinen liikuntapäiväkirja, joka ei vaadi muuta kuin rekisteröitymistä.  HH laskee mm. viikon aikana liikuntatunnit/laji ja liikuntapäivityksiä voidaan linkittää myös omalle Fb-sivulle.  Lisäksi sinne voi asettaa itselleen tavoitteita ja seurata niiden toteutumista. 


Olen myös täyttänyt Lockr.fi harjoituspäiväkirjaa, koska käytin jonkun aikaa Elite Trainersin palveluita, ja oli helpompi käyttää saman yrityksen harjoituspäiväkirjaa.  Lockr on myös helppokäyttöinen ja selkeä, mutta taidan tässä vaiheessa siirtyä takaisin HeiaHeiaan, jossa on enemmän erilaisia ryhmiä ja joka on visualisesti houkuttelevampi. HH:ta on myös kehitetty paljon viime vuosina.  

Onko sinulla kokemuksia muista liikuntapäiväkirjoista?


Tältä HeiaHeian viikkoraportti näyttää:

 


Eilen olin 1,5 tunnin Biketreenissä Karjaan Sportfigurissa, ja kyllä teki hyvää. Sykemittarini kaipaa edelleen korjausta, joten kaloreiden kulutus jäi arvoitukseksi, mutta hiki virtasi kaikilla polkijoilla. Ohjaajamme haastoi asiakkaita asettamaan tavoitteita vuodelle 2013 ja kuulin itseäni puhuvan puolimaratonista… Pisin juoksumatkani tähän asti on 15,5 km ja puolimaraton vaatii jo säännöllistä harjoittelua, mutta miksipä ei.  En lupaa vielä mitään, mutta jos lenkkeilykärpänen iskee, tavoite voi toteutua jossakin vaiheessa vuotta.
 

Ei kommentteja:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...