lauantai 19. lokakuuta 2013

Dancing on Ice – ajatuksia selän hyvinvoinnista



Body Balance –tunti muuttui tänä aamuna kuntosaliharjoitteluksi ja CX-Workstunniksi ohjaajan selkäongelmien takia. CX-Workia veti paikalle kutsuttu ohjaaja ja tunnilla haastettiin tosissaan keskivartalon lihakset, sillä 30 minuuttisella lihaskuntotunnilla vahvistetaan keskivartaloa monesta eri kulmasta. Vaihtelevat harjoitukset parantavat kehon hallintaa se auttaa myös ehkäisemään vaurioita ja vammoja, eli tämä on juuri sopivaa harjoittelua ennen liukkaita talvikelejä. 
Talvi yllätti tänään ensimmäistä kertaa pitkän tauon jälkeen, eli kadut ja jalkakäytävät olivat jäänliukkaat ja päätin jättää auton pihalle ja kävellä. Käveleminen ei ollut helppoa ja jouduin etenemään todella varovaisesti reunoja pitkin, mutta pääsin onnellisesti perille. Ehdin jo matkalla miettimään, miten helposti voi liukastua ja loukkaantua. Selkää kannattaa vahvistaa ja hoitaa. Trainer4You on julkaissut Selkäsunnuntai –videosarjan, joka koostuu 17:sta osasta, ja olen testannut suurimman osan liikkeistä. Linkki videoihin löytyy tästä.

Noin vuosi sitten lokakuussa, ensilumen muistoja.

Ei kommentteja:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...